ONS Ondernemers Netwerk Schuytgraaf

Groeikansen! Door Dominique

Hoe groter de Zichtbaarheid van je Onderneming, hoe groter je Groeikansen

Dat is logisch toch? Je kan je showroom vol zetten met de prachtigste kantoormeubelen. Midden tussen je spullen gaan staan en keihard roepen hoe hip, praktisch en duurzaam je meubels zijn, maar dit zet natuurlijk geen zoden aan de dijk. Daarvoor moet je andere middelen inzetten. De juiste middelen, op de juiste manier.

Zichtbaarheid De basis van je Zichtbaarheid is je website. Naast dat je website er goed uit moet zien, is het zaak dat de teksten ervoor zorgen dat de bezoeker direct weet wat je hem te bieden hebt. Welk probleem je voor hem oplost. Goed geschreven teksten geven de lezer het vertrouwen dat hij op het juiste website zit. Bij het juiste bedrijf. Hierdoor zal hij sneller je Call to Action volgen: je producten bestellen, van je diensten gebruik maken of contact opnemen. En dat is toch het doel van je website?

Vindbaarheid Zoals gezegd is je website het uitgangspunt. Om gevonden te worden, is het zaak om je teksten aan een aantal regels te laten voldoen, de SEO. Daarnaast kunnen blogs en vlog ervoor zorgen dat je bezoekers naar je website trekt. Door middel van blogs en vlogs kun je meer van jezelf en met name je werkwijze en visie laten zien. Bezoekers leren je beter kennen, waardoor ze nóg meer vertrouwen in je kennis en kunde krijgen.

Promotie Last but not least: de promotie. Ken je doelgroep en weet welke social media ze gebruiken. Promoot vervolgens je website, je blogs, vlogs en andere relevante berichten via dat kanaal volgens een bepaalde strategie en met de nodige afwisseling. Plaats eens een grap tussendoor, maar houd je berichten altijd zakelijk. Bepaal eerst je doel en richt daar je berichten op. Daarnaast kun je aanvullende promotiekanalen gebruiken. Denk daarbij aan persberichten, brochures en nieuwsbrieven. Het is een samenspel, de verschillende kanalen versterken elkaar.

Specialist Als zelfstandig Ondernemer kun je vast prima schrijven en optimaal verwoorden wat je je doelgroep te bieden hebt. Maar… hoeveel tijd kost het jou? …. Inclusief het uitstellen van deze klussen? En zijn de teksten daarna optimaal? Zoals jij jouw vak verstaat, versta ik mijn vak als Copywriter. En om jou als ondernemer nóg meer te kunnen bieden, voeg ik NLP technieken toe aan mijn teksten. Hiermee breng ik een extra sfeerlaag aan in teksten, waardoor je direct het vertrouwen van je bezoeker wint. Ik noem dit de Onzichtbare Verkoper. (https://duidelijkintekst.nl/onzichtbare-verkoper/).

Wil je deze tekstklussen (eindelijk) van je to do lijst halen? Ik help je graag! Kijk op www.duidelijkintekst.nl en neem contact met mij op.

Naar het overzicht

Bijeenkomst gemist?

Verslag 13 november - Borrel met een bal

Deze keer een bijeenkomst zonder spreker, maar met een netwerkspel, gezelligheid en mooie nieuwe... Lees meer »

Dining & Wining

Op 28 september jl vond de allereeste Dining & Wining van ONS plaats. En wat wat het een succes! Lees meer »

Ontmoet een ondernemer

Het verhaal van Anneke Wezeman van Praktijk Puntenslijper

Anneke Wezeman woont samen met haar vriend en kat Sjors (“de ster van de tekenles”) aan de rand v... Lees meer »

Het verhaal van Roy van Mechelen van Mijn Architect

Na jarenlang in loondienst gewerkt te hebben, startte Roy van Mechelen in 2010 met Mijn Architect. Lees meer »