ONS Ondernemers Netwerk Schuytgraaf

De balans tussen zichtbaarheid en omzet. Tips van Dominique

De balans tussen Zichtbaarheid en Omzet

Als je doelgroep je weet te vinden, vergroot je de mogelijkheid om je producten te verkopen of ingehuurd te worden.

Om je Doelgroep te bereiken, moet je Zichtbaar zijn. Zichtbaar zodat zij weten wat je hen te bieden hebt. Dat je weet wat je voor hen kan betekenen, waarmee je hen kan helpen.

Je Website

Je website is vaak het eerste wat je doelgroep van jou en je onderneming ziet. Zorg er daarom voor dat je website past bij je onderneming en dat je direct duidelijk maakt wat je voor de bezoeker kan betekenen. Om je Zichtbaarheid te vergroten, is het belangrijk dat er regelmatig nieuwe blogs op je website geplaatst worden. Blogs helpen je om beter in contact te komen met je doelgroep, doordat je relevante onderwerpen extra belicht. Met bloggen wordt je website beter gevonden door google en het geeft je waardevolle input voor je social media berichten.

Social Media

Als het goed is, heb jij als ondernemer een pakkend profiel op LinkedIn. Om je Zichtbaarheid te vergroten is er echter meer nodig. Verdiep je in de verschillende vormen van social media of vraag een marketingdeskundige om advies. Ga na waar je doelgroep zich bevindt en ga daarmee aan de slag. In mijn ervaring is op dit moment een zakelijke pagina op Facebook belangrijk. Dit kun je aanvullen met Pinterest en Instagram, afhankelijk van je onderneming.

Een pagina op social media maken is slechts het begin. Om Zichtbaar te zijn, is het belangrijk dat je ten minste 3 á 4 berichten per week plaatst. Blijf altijd in gedachten houden dat je berichten voor je onderneming plaatst. Plaats af en toe een bericht waarin je iets van jezelf laat zien, bijvoorbeeld over je hobby of sport. Een bericht over een feestje hoort doorgaans op je privé pagina en niet op je zakelijke pagina.

Variatie

Wissel je social media berichten af. Link naar je blogs en naar je websitepagina’s, gebruik een actueel nieuwsbericht en plaats af en toe een grap of een quote. Zorg voor variatie door af en toe korte filmpjes te plaatsen. Houdt altijd je doelgroep in gedachten, wat vinden zij interessant, wat kun jij voor hen betekenen.

Zichtbaarheid en Omzet

Hoe beter je Zichtbaarheid, hoe meer bezoekers je op je website krijgt, hoe meer kans je hebt dat je Call to Action (die je uiteraard op elke websitepagina hebt staan) gevolgd wordt. Als dit een bestelknop is, dan heb je direct meer omzet. Als je Call to Action ervoor zorgt dat bezoekers contact met je opnemen, dan duurt dit wat langer. 

 

“Met het vergroten van je Zichtbaarheid bereik je een groter publiek. Doordat ze regelmatig iets van je zien, krijgen ze steeds meer vertrouwen in jou en je onderneming.”

Je website en social media vormen een belangrijk deel van de Zichtbaarheid. Daarnaast zorgen nieuwsbrieven, flyers, brochures, advertenties en persberichten ervoor dat je onder de aandacht blijft van je doelgroep.

Zichtbaarheid vergroten

Het vergt inspanning om je Zichtbaarheid te vergroten. Het vergt tijd om je Onderneming te laten groeien. Ga je zelf de Zichtbaarheid van je onderneming vergroten? Of laat je dit (voor een deel) aan een Vakkundige Tekstschrijver over? Probeer het eens uit met een Uurtje Tekst, je zit nergens aan vast. Als je liever alleen gerichte instructie wilt, dan kan dat uiteraard. Maak gerust een afspraak, dan bespreken we je wensen en de mogelijkheden.

 

Dominique van de Wijgaart
Duidelijk in Tekst

Naar het overzicht

Bijeenkomst gemist?

Verslag 13 november - Borrel met een bal

Deze keer een bijeenkomst zonder spreker, maar met een netwerkspel, gezelligheid en mooie nieuwe... Lees meer »

Dining & Wining

Op 28 september jl vond de allereeste Dining & Wining van ONS plaats. En wat wat het een succes! Lees meer »

Ontmoet een ondernemer

Het verhaal van Anneke Wezeman van Praktijk Puntenslijper

Anneke Wezeman woont samen met haar vriend en kat Sjors (“de ster van de tekenles”) aan de rand v... Lees meer »

Het verhaal van Roy van Mechelen van Mijn Architect

Na jarenlang in loondienst gewerkt te hebben, startte Roy van Mechelen in 2010 met Mijn Architect. Lees meer »